اسپاتیفای در هر استریم چقدر پرداخت می کند؟
نوشته شده توسط : omid ajami

اسپاتیفای در هر استریم چقدر پرداخت می کند؟

اسپاتیفای در هر استریم چقدر پرداخت می کند؟

سوال اکثر طرفداران موسیقی و پلتفرم اسپاتیفای این است که اکانت اسپاتیفای در هر استریم چقدر پرداخت می کند؟ حق امتیاز درآمدی است که شما به عنوان یک هنرمند از کسی که موسیقی خود را پخش می کند به دست می آورید. و از می 2022،  اسپاتیفای به طور متوسط بین 0.003 تا 0.005 دلار به ازای هر استریم به هنرمندان پرداخت می کند. بنابراین از نظر درآمد 70 درصد برای هنرمند و 30 درصد برای اسپاتیفای کار می کند.

علاوه بر این، پرداخت اسپاتیفای به ازای هر فرآیند درآمد شما به چند عامل بستگی دارد که عبارتند از:

- مجموع درآمد پخش جریانی اسپاتیفای

- پرداخت جهانی مورد مذاکره به عنوان درصدی از آن درآمد

- تعداد کل استریم ها در اسپاتیفای

- تعداد کل استریم های شما از موسیقی شما در اسپاتیفای

اگر می‌پرسید، هنرمندان چقدر در اسپاتیفای درآمد دارند؟ خب، من فکر می‌کنم این بستگی به هنرمندی که شما دارید و تعداد مخاطبان شما دارد. به عنوان مثال، هری استایلز یا رولینگ استونز ممکن است مقدار زیادی حق امتیاز دریافت کنند، زیرا آنها نوازندگان محبوبی هستند. اما برای هنرمندان مستقل بیشتر یا کسانی که شما را در دنیای دی پی اس ها ها شروع می کنند، پس شروعی عالی است. صنعت موسیقی کاملا دیجیتالی است، بنابراین به عنوان یک هنرمند، باید بتوانید با دی پی اس کار کنید تا مطمئن شوید که موسیقی شما توسط افراد زیادی شنیده می شود.

اگر هنوز برای اسپاتیفای پرمیوم ثبت نام نکرده اید منتظر چه چیزی هستید؟ اکنون ثبت نام کنید تا از موسیقی نامحدود بدون آگهی در هر کجا لذت ببرید! 

پرداخت هنرمند اسپاتیفای چه تاثیری دارد؟

به یاد داشته باشید که وقتی به بررسی میزان پرداخت اسپاتیفای برای هر پخش می‌پردازید، به عوامل زیر نیز بستگی دارد - توزیع‌کننده/برچسب موسیقی شما، محل اقامت شنوندگان شما در جهان، و نوع برنامه‌ای که شنوندگان شما در اسپاتیفای دارند. همه این عناصر تعیین کننده میزان درآمد شما هستند.

معمولاً درآمد مستقیماً به هنرمند پرداخت نمی شود، اما می تواند شامل هر یک از موارد زیر باشد - برچسب ها، هنرمندان، توزیع کنندگان یا آژانس های دیگر. و در برخی موارد، برچسب‌ها ممکن است حتی 50 درصد از درآمد را به خود اختصاص دهند، و سپس هزینه‌های دیگری مانند توزیع‌کنندگان بالقوه و ناشران وجود دارد. بنابراین برای کسب درآمد کافی برای یک هنرمند - به یاد داشته باشید که تقریباً 8 میلیون هنرمند در اسپاتیفای وجود دارد - باید در بین 9000 هنرمند برتر از 8 میلیون باشید.

جایی که طرفداران شما به موسیقی شما گوش می دهند تفاوت ایجاد می کند. از آنجایی که اسپاتیفای اگر در کانادا زندگی می‌کنید، مبلغ یکسانی را برای هر استریم دریافت نمی‌کند - 0.0027 دلار در مقایسه با پرتغال که در آن 0.0018 دلار می‌پردازند.

نوع برنامه‌ای که شنوندگان شما برای گوش دادن به موسیقی خود در اسپاتیفای انتخاب کرده‌اند، بر درآمد حق امتیاز تأثیر خواهد داشت، زیرا طرح 9.99 پرمیوم دلار / 9.99 پوند در ماه - در مقایسه با برنامه رایگان، درآمد بیشتری به همراه دارد. بنابراین هنگامی که یک مشترک پولی موسیقی شما را استریم می‌کند، این کار پرداخت اسپاتیفای بالاتری را در هر جریان ایجاد می‌کند.

اسپاتیفای در هر استریم چقدر پرداخت می کند؟

در همان مقاله لود اند کلیر، آنها پیشنهاد می کنند که دو نوع هنرمند در اکانت اسپاتیفای وجود دارند که درآمدزایی می کنند. در مقاله‌ای در سال 2021 از لود اند کلیر ، آنها پیشنهاد کردند که اگر 750000 شنونده ماهانه داشته باشید، شما را در بین 9000 هنرمند برتر اسپاتیفای قرار می‌دهد و تقریباً 100 هزار دلار درآمد دارد. این ممکن است برای هنرمندان مستقل قابل دستیابی نباشد، با این حال، به شما اطمینان می‌دهم هنگامی که مخاطبان جذابی ایجاد کردید، شاهد افزایش جریان‌های موسیقی خود خواهید بود. همچنین شرکت‌هایی وجود دارند که به نفع شما کار می‌کنند، که بر اساس نرخ کمیسیون 0% ارائه می‌دهند که به موجب آن شما 100% حق امتیاز خود را حفظ می‌کنید. شرکت هایی مانند دیتو موزیک این کار را انجام می دهند.

در مرحله اول، شما کسانی را دارید که به طور مداوم موسیقی منتشر می کنند و در بین 50000 هنرمند برتر برای سه سال متوالی قرار دارند و تقریباً 94 هزار دلار در سال درآمد دارند. آنها تقریباً 600 هزار شنونده خواهند داشت و سپس شما نوع دیگری از هنرمندان را خواهید داشت. آنها تحت نوع ژانر طاقچه تر قرار می گیرند. به عنوان مثال، 90٪ از موسیقی آنها موسیقی متن، آسان گوش دادن، مذهبی، موسیقی کودکان یا موسیقی کلاسیک خواهد بود. آنها تقریباً 36900 دلار در سال درآمد خواهند داشت و 214 هزار شنونده ماهانه خواهند داشت.

جالب است بدانید که از سال 2021، Spotify ادعا می کند که 7 میلیارد دلار حق امتیاز به هنرمندان پرداخت کرده است. بنابراین به نظر می رسد پرداخت استریم اسپاتیفای به نفع بسیاری از نوازندگان بوده است.

به گفته فوربس، بیش از 1000 هنرمند بیش از 1 میلیون دلار از طریق پرداخت حق امتیاز در پلتفرم آن به دست آوردند.

اسپاتیفای در هر استریم چقدر پرداخت می کند؟

چشم انداز پرداخت اسپاتیفای در هر استریم چقدر است؟

بنابراین پلتفرم‌های پخش موسیقی راهی برای ترغیب طرفداران به گوش دادن به موسیقی شما هستند، اما شاید مطمئناً برای هنرمندان مستقل، همیشه سودآورترین راه برای کسب درآمد نباشد. در حال حاضر، هنرمندان قدرت مذاکره برای پرداخت در سرویس‌های استریم را ندارند، بنابراین شاید این نیاز به تنظیم دقیق داشته باشد. بنابراین، به یاد داشته باشید که یک برچسب موسیقی را انتخاب کنید که به نفع شما باشد، و در مورد نحوه برخورد با آنها عملگرا و واقع بین باشید.

 

نسخه پریمیوم اسپاتیفای را به راحتی در کمتر از 1 ساعت دریافت کنید: اسپاتیفای پریمیوم

 

اسپاتیفای در هر استریم چقدر پرداخت می کند؟

تا زمانی که موسیقی خود را در سرویسی مانند اسپاتیفای دریافت کنید، مردم به موسیقی شما گوش خواهند داد. حتی ممکن است به زودی در ومبلی یا گلاستونبری بازی کنید. موسیقی خود را به صورت آنلاین پخش کنید و بدانید که در ابتدای کار ممکن است درآمد زیادی نداشته باشید. اما شما عاشق کاری هستید که انجام می دهید، بنابراین شروعی عالی است.





:: برچسب‌ها: اسپاتیفای , اکانت اسپاتیفای , اسپاتیفای پریمیویم ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: